Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Zgłaszanie nieprawidłowości

Krajowa Instytucja Koordynująca podejmuje wszelkie możliwe wysiłki w celu zapobiegania, wykrywania i usuwania nieprawidłowości występujących w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.

Nieprawidłowość - definicja

„Nieprawidłowość" oznacza wszelkie naruszenie, umyślne lub wynikające z zaniedbania, ram prawnych drugiej edycji Szwajcarskiej Pomocy Finansowej, określonych w Umowie Ramowej, lub jakiegokolwiek postanowienia obowiązujących przepisów prawa lub innych przepisów, które doprowadziło lub mogłoby doprowadzić do naruszenia planowania lub realizacji Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy i/lub spowodować jakąkolwiek szkodę finansową.

Nieprawidłowości mogą obejmować m.in. nieuzasadnione wykorzystanie funduszy, korupcję, kradzież, defraudację, oszustwo lub inne przestępstwa przeciwko mieniu, fałszowanie dokumentów, nienależne przyjęcie prezentu lub innej korzyści, niewyjaśniony konflikt interesów, naruszenie kodeksów postępowania, wykorzystywanie seksualne, nadużycia i molestowanie (SEAH)[1], zatajenie istotnych informacji, wykorzystanie i/lub ujawnienie informacji wrażliwych, naruszenie przepisów dotyczących zamówień publicznych. Drobne i niepowtarzające się błędy administracyjne, wynikające z niezamierzonego zaniedbania, nie stanowią nieprawidłowości.

[1] Zgodne z rozporządzeniem UNGA A/RES/73/148 w odniesieniu do definicji molestowania seksualnego oraz biuletynem UNSG ST/SGB/2003/13 w odniesieniu do definicji wykorzystywania seksualnego i nadużyć.

Nieprawidłowości mogą być zgłaszane na adres:

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej 
Departament Programów Pomocowych  
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa 
e-mail SekretariatDPT@mfipr.gov.pl
tel.: +48 22 273 78 00