2 stycznia 2017 r. wystartowała ogólnopolska kampania edukacyjno-promocyjna Instytutu Żywności i Żywienia pn. „Mniej cukru, soli i tłuszczu? Kupuję to!” (roboczo nazywana kampanią „Czytajmy etykiety”). Celem kampanii jest wyrobienie u osób dokonujących zakupów nawyku czytania etykiet, porównywania produktów pod kątem zawartości cukru, soli i tłuszczu, a w efekcie – wyboru zdrowszego jedzenia.
W nowym roku zachęcamy Państwa do porównywania etykiet produktów w trakcie codziennych zakupów i wybierania tych z mniejszą zawartością cukru, soli i tłuszczu! To się naprawdę opłaca. Tak, jak mówimy w spocie: masz zdrowsze jedzenie w tej samej cenie!
Kampania edukacyjno-promocyjna
Kampania składa się z następujących elementów:
- trzydziestosekundowego spotu TV, który będzie emitowany w styczniu i na początku lutego br. w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat) oraz w telewizji IDM Net;
- 240 plakatów umieszczonych na nośnikach w pobliżu sklepów spożywczych i centrów handlowych w Warszawie, Poznaniu, Trójmieście, Górnośląskim Okręgu Przemysłowym, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie. Plakaty będą eksponowane w styczniu br.;
- specjalnie stworzonej internetowej podstrony kampanii, na której można znaleźć najważniejsze - z punktu widzenia naszego zdrowia - informacje oraz materiały do pobrania, np. „ściąga”do zgrania na telefon pozwalająca odnieść informacje z etykiety kupowanego produktu do tego, ile gramów cukru, soli i tłuszczu możemy spożyć dziennie;
- kampanii banerowej kierującej na stronę internetową;
- kampanii SEM.
Projekt "Zapobieganie nadwadze i otyłości oraz chorobom przewlekłym przez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia i aktywnosci fizycznej" jest realizowany w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie pod kierunkiem prof. dr hab. Mirosława Jarosza.